Kotlety z fasoli

Odmiana dla wszystkich mięsożerców. Miła odmiana, dodam. :) Nie przypuszczałam, że kotlety zrobione z fasoli mogą być tak dobre. Czasami natrafiałam na przepis na tego rodzaju dania, ale nie byłam przekonana. Wreszcie postanowiłam zrobić je u siebie i naprawdę nie żałuję. :) Na pewno to powtórzę!
Inspirowałam się TYM przepisem. 





Składniki (na około 7 kotletów):
  • 200 g fasoli jaś (suchej)
  • 1 cebula
  • 3 łyżki bułki tartej + do obtoczenia
  • płaska łyżeczka cukru
  • płaska łyzeczka soli
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

Fasolę moczyć przez noc. Następnego dnia ugotować do miękkości z płaską łyżeczką soli.

Fasolę oraz cebulę zmiksować/ zmlielić przez maszynkę.

Dodać bułkę tartą i cukier, w razie potrzeby doprawić solą.

Formować kotlety, obtaczać w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron.

Przekręcać kotlety bardzo delikatnie, żeby się nie rozpadły.








9 komentarzy:

  1. Fasolę uwielbiam w każdej postaci, a Twoje kotlety wyglądają niezwykle zachęcająco;) Z pewnością wkrótce spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo smacznie wyglądają fakt:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam pytanko-czy one nie wychodzą suche w środku?Ciekawy przepis i chciałabym skorzystać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie nie były suche. Zawsze jednak na etapie przygotowywania masy można dodać trochę wody od gotowania fasoli. Ale nie za dużo, bo kotlety się rozpadną.

      Usuń
    2. Dziękuję,zatem wkrótce pojawią się też na moim stole:)

      Usuń
  4. Nigdy takich pyszności z fasoli nie jadłam...muszą być pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy takich pyszności z fasoli nie jadłam...muszą być pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  6. Te kotlety wyglądają tak apetycznie, że skuszę się w najbliższym czasie :) Już po raz trzeci trafiam na te zdjęcia, to jakiś znak :)

    OdpowiedzUsuń