Śniadanie, które daje pozytywną energię - Sałatka z karmelizowaną gruszką

Nigdy nie przepadałam za gruszkami, ale dzięki tej sałatce całkowicie zmieniłam o nich zdanie.
Ponadto te kolory na talerzu pozytywnie nastrajają i sprawiają, że aż chce się zanucić "od rana mam dobry humor!".  :)

Przepis na karmelizowane gruszki znalazłam w: Palce lizać Nr 1 czerwiec 2011







Składniki dla 2 osób:
  • gruszka
  • 40g masła
  • 2 łyżki octu winnego
  • łyżka cukru
  • 60g sera camembert (u mnie: ziołowy)
  • pół główki sałaty lodowej
  • 2-3 łyżki żurawin suszonych

Przygotowanie:

Masło, ocet winny i cukier przełożyć na patelnię, dodać pokrojoną na przykład w ćwiartki gruszkę.
Przesmażać, aż gruszka lekko zmięknie i się zarumieni (około 5 minut).

Sałatę umyć i osuszyć, przełożyć do miseczki, salaterki lub bezpośrednio na talerze. Na wierzchu rozłożyć kawałki gruszki i polać sosem, który powstał na patelni.

Posypać żurawinami i kawałkami camemberta.












1 komentarz: