Domowa pizzeria

            Ciasto na pizzę (bez drożdży) 

W zdecydowanej większości pizzerii, zamiast pizzy, serwowana jest guma plus mniej lub bardziej gumowe dodatki do niej. A może tylko ja jestem taka wybredna, a moje kubki smakowe zbyt wymagajace? Cóż, w kwestii jedzenia lepiej nie ryzykować i nie próbować byle czego.
Prawie zawsze uważam, że w warunkach domowych zrobię coś lepiej, a przynajmniej mam pewność co do składników i dodatków. Po prostu wiem, co jem.
Dziś mały eksperyment z ciastem. Przyznam, że nigdy nie jadłam takiego, które nie wymaga użycia drożdży. Uznałam, że spróbuję. Jest bardzo łatwe do zrobienia. Ponadto zaskakujaco szybkie. 

 Przepis znalazłam tutaj: www.kobieta.pl

Składniki na ciasto:
  •  2 szklanki mąki  
  • 1/3 szklanki oleju   
  • 2/3 szklanki mleka   
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia  
  • sól
Z podanych składników zagnieść ciasto, rozwałkować je albo rozgnieść (rozprowadzić) palcami na blaszce.
Ułożyć ulubione dodatki.
Piec w 180 stopniach przez około pół godziny (ale to też zależy od piekarnika i ilości oraz składu farszu, jaki nałożymy na wierzch -najlepiej sprawdzić wykałaczką, czy pizza jest już gotowa).



Ja zrobiłam dwie wersje-jedną z kurczakiem, drugą bezmięsną. 


 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz