Szybkie ciasto


Spód na wzór tarty cytrynowej, o której pisałam już wcześniej. Druga warstwa to maliny, jeżyny i porzeczki-zasmażone razem z cukrem. Na koniec bita śmietana posypana tartą czekoladą.
Ciasto znikało błyskawicznie, ale na szczęście udało mi się zrobić zdjęcie ostatniemu kawałkowi. :)



Składniki na spód (forma o średnicy 25 cm):
  • 1 i 1/4 szklanki pokruszonych herbatników
  • 2 łyżki cukru
  • 5 łyżek stopionego masła
Przygotowanie spodu:

Rozgrzać piekarnik do 175 stopni. Wymieszać okruchy herbatników z masłem i cukrem.
 Masę równomiernie rozłożyć na dnie formy (najlepiej okrągłej o średnicy około 25 cm). Piec około 17 minut, następnie wyjąć i ostudzić.




11 komentarzy:

  1. wcale się nie dziwię, że znikało błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ładna łyżeczka ;]

    och, naprawdę. ekspres polarny!
    super. lubię takie szybkie ciacha ;]



    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz tak się zastanawiam, czy pisząc "szybkie ciasto", nie miałam na myśli przypadkiem czasu jego znikania, a nie przygotowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda fenomenalnie! a jaka sprytna łyżeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robi się je na pewno szybko - i tak jak napisałaś, znika JESZCZE szybciej, dlatego jest podwójnie szybkie :D
    I na pewno - pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. smacznie tutaj:) podobne ciasto kiedyś zrobiłam ale na toffi (przepis na moim blogu:)) z góry wygląda całkiem podobnie do mojego, ale Twój przepis muszę wypróbować;) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. hm, łyżka się zgięła od tego szybkiego wyjadania!!! pysznie wygląda.

    Pozdrawiam.
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda fantastycznie, z taką owocową warstwą musi smakować przepysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasia jesteś kulinarnym Dżynksem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ojjj brzmi rewelacyjnie! Uwielbiam takie słodkości ! :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Super te ciacho<33 ;D Ja zamierzam takie dziś zrobić;) Mmmniam<33 !

    OdpowiedzUsuń