Wątróbka drobiowa

A dzisiaj coś, co wiele osób przyprawia o dreszcze. :) Z tego, co zdążyłam zaobserwować, wiele osób nie lubi wątróbki. Sama nigdy nie miałam z tym problemu, dlatego moja propozycja to drobiowa wątróbka z cebulką i jabłkami. Polecam zarówno nieprzekonanym, jak i miłośnikom.






Składniki:
  • 500g wątróbki drobiowej
  • około 0,5 litra mleka
  • 2 jabłka (najlepiej kwaśne) - pokrojone w ósemki
  • 3 średniej wielkości cebule - pokrojone w piórka
  • 4 ząbki czosnku- pokrojone w plasterki
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia


Przygotowanie:
Wątróbkę umyć, oczyścić z błonek i tłuszczu. Następnie wrzucamy ja do miski, zalewamy mlekiem i odstawiamy na około 3 godziny do lodówki.

Po tym czasie należy wątróbkę przecedzić na sitku, opłukać zimną wodą i osuszyć.

Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy na nim wątróbkę - około 4 minuty z jednej strony.

Po tym czasie możemy ją obrócić i dopiero teraz posolić i popieprzyć. Smażymy kolejne 4 minuty.

Teraz dodajemy czosnek oraz cebulę i dusimy pod przykryciem około 5 minut - od czasu do czasu trzeba przemieszać.

Następnie dodajemy pokrojone w ósemki jabłka i dusimy pod przykryciem około 7 minut.

Na koniec smażymy jeszcze około 5 minut - koniecznie bez przykrycia.



9 komentarzy:

  1. Wątróbki nie tknę, tylko serduszka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, a ja mam zupełnie odwrotnie.:D

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety ja nie lubię, chociaż po tajsku mi smakowała

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Po tajsku?! Przyznam, że nigdy takiej nie jadłam, a nawet o niej nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. W dzieciństwie jej nie cierpiałam ;) Niemniej, w takim zestawieniu chyba bym ją polubiła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio gdzieś przeczytałam, że do wątróbki trzeba dorosnąć. :) Może coś w tym jest. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wątróbkę od małego wcinałem:) czyli jestem 'dorośnięty':D

    OdpowiedzUsuń
  8. Patryk, ale takiej na pewno jeszcze nie jadłeś!:D

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszna klasyka!
    mniam.

    Mi wątróbkę dawali jak byłam dzieckiem nie mówiąc co to. Polubiłam, jadłam i jem do dziś ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń