...gdzie jego mama przyrządzała krewetki, tak samo jak jej mama, tak jak mama jej mamy...



"Jak mówiłem, krewetki to owoce morza. Można je smażyć, gotować, dusić, piec... Są szaszłyki z krewetek, krewetki w tomacie ,krewetki w zalewie, krewetki smażone w głębokim tłuszczu, panierowane, krewetki z ananasem, krewetki z cytryną, krewetki z kokosem, krewetki z papryką, zupa z krewetek, gulasz z krewetek, sałatka z krewetek, hamburger z krewetek, kanapka z krewetkami... i to chyba wszystko."

Kto nie zna filmu, z którego pochodzi powyższy tekst, może tylko żałować, bowiem Forrest Gump to prawdziwe arcydzieło. Ci, którzy mieli okazję obejrzeć, wiedzą doskonale, jaką scenę przytoczyłam na początku wpisu, wiedzą też, że w filmie przewija się co i raz motyw krewetkowego biznesu. :)
A moja propozycja brzmi: Makaron z krewetkami! To danie robiłam już jakiś czas temu, jednak moje kubki smakowe cieszą się nawet teraz - na samo wspomnienie o nim. :)



Składniki (na około 3 porcje):


  • 20 krewetek Black Tiger ( u mnie - mrożone)
  • 150g makaronu pełnoziarnistego spaghetti
  • 4 ząbki czosnku
  • pęczek świeżego szczypiorku (jeśli nie mamy - może być suszony)
  • oliwa z oliwek do smażenia
  • sól morska


Przygotowanie:

Jeśli krewetki są mrożone - rozmrozić i osuszyć. Połowę krewetek drobno posiekać, połowę zostawić w całości wraz z ogonkami.

Krewetki, które są w całości naciąć po zewnętrznej stronie (aby otworzyły się podczas smażenia).

Makaron ugotować al dente w wodzie z dodatkiem soli.

Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek i smażyć na niej CAŁE krewetki - około minutę z jednej strony, następnie przekręcić je i dodać pokrojony w plasterki czosnek oraz resztę rozdrobnionych krewetek i smażyć jeszcze przez minutę.

Posypać drobno pokrojonym szczypiorkiem.

Oprószyć solą morską.

Makaron ułożyć na talerzu, na wierzch wyjąć krewetki.







8 komentarzy:

  1. makaron z krewetkami...interesujące danie ;) tym bardziej, ze uwielbiam wariacje na temat makaronów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron i krewetki to pyszne połączenie :) Akurat mam w zamrażarce zapas, więc chyba na dniach zrobię to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie nigdy nie dochodzi do makaronu z krewetkami, bo są one zjadane zaraz po usmażeniu na czosnkowym masełku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam krewetki! Zapoznałam mojego narzeczonego z ich smakiem i on też się nimi zauroczył. Chętnie przyrządzę taki makaron na wspólną, romantyczną kolację :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie podobnie jak u Doroty.Nie doczekałyby do połaczenia z makaronem. Uwielbiam! A film Forrest Gump to mój ulubiony film. W chwilach zwątpienia powtarzam sobie:run Forrest, run..."

    OdpowiedzUsuń