Sernikowa tarta z czekoladą

Tarta na słodko czy wytrawnie? Ostatnio na blogu zaprezentowałam zdjęcia dwóch tart: czekoladowej i łososiowej. Zadałam pytanie, którą z nich byście wybrali. Zdania były podzielone. Jedni zdecydowanie wybierali wersję czekoladową, inni od razu byli za łososiową. Niektórzy sprytni czytelnicy wybrali po kawałku każdej. :)
♥ Zobacz pojedynek tart: ŁOSOŚ VS CZEKOLADA
♥ Tarta czekoladowa: luźna inspiracja przepisem na babeczki z książki "Czekolada" (seria Z KUCHENNEJ PÓŁECZKI)





Składniki (forma o średnicy 25cm):

ciasto:
  • 200 g mąki pszennej
  • 115 g masła
  • 40 g cukru
  • 2 łyżki zimnej wody
nadzienie:
  • 200 g białego tłustego sera
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 2 jajka
  • 4 łyżki cukru pudru
do podania:
  • wiórki z czekolady (100g)
  • i/lub bita śmietana

Przygotowanie:

Przesianą mąkę, pokrojone w małą kostkę masło, cukier i wodę umieścić w misce. Wszytskie składniki połączyć i wyrobić ciasto.

Ciastem wyłożyć formę, wstawić do lodówki przynajmniej na 45 minut.

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, odstawić.

Ser utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodać jajko i dokładnie zmiksować, następnie wbić drugie jajko i również porządnie zmiksować.

Do masy serowej wlewać stopniowo czekoladę i mieszać.

Piekarnik nagrzać do 200 stopni C.

Masę serową wyłożyć na spód. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 30 minut.

Tartę przestudzić, a następnie wstawić do lodówki.

Udekorować bitą śmietaną, posypać wiórkami czekoladowymi lub kakao.
Ja tutaj nie użyłam bitej śmietany, ale tarta z jej dodatkiem jest naprawdę godna polecenia.

7 komentarzy:

  1. obłędnie wygląda:) mniam mniammm

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznire i czekoadowa:-) Kasiu, a w cieście nie jest za dużo cukru, aż 400 g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że za dużo!:) Wkradł się mały błąd.
      Już poprawiłam. Dziękuję za czujność. :)

      Usuń
  3. Pysznie wygląda! Oj poczęstowałabym się takim kawałeczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna tarta, i ser i czekolada, wszystko w jednym ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. O szukałam przepisu na coś fajnego i dość prostego na sylwestra i chyba znalazłam. :)

    OdpowiedzUsuń