Minibezy z bitą śmietaną i kiwi

animated gif makerDeser dla osób, których nie zraża nawet największa słodycz. :) 

Bezy nie są szczególnie trudne do zrobienia - o ile oczywiście wie się, jak je zrobić. :)  Ja inspirowałam się przepisami na Ciasteczka bezowe z kremem kakaowym oraz Bezy z kremem budyniowym i jestem naprawdę zadowolona z efektu końcowego. Bezy wyszły idealne - z zewnątrz chrupiące, a w środku wilgotne i lekko ciągnące. :)  Dodatek kiwi i bitej śmietany świetnie współgra ze słodyczą bez. 



Składniki( na 8 bez):
  • 3 białka (temperatura pokojowa)
  • 300 g cukru
  • szczypta soli
do podania:
  • 4 - 8 owoców kiwi
  • 200 ml śmietany 30 albo 36%

Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzać do 120 stopni.

Białka ubić z odrobiną soli na sztywną pianę.
(Białka powinny być w temperaturze pokojowej - najlepiej wyjąć jajka dzień wcześniej z lodówki.)

Cukier należy dodawać stopniowo, małymi partiami, cały czas dokładnie i długo miksując po każdej dodanej porcji cukru.

Na koniec piana powinna być gęsta, sztywna i błyszcząca.

Pianę wykładać łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Ja zrobiłam 8 krązków o średnicy około 8 - 9 cm.

Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 120 stopni i piec przez 25 minut.

Następnie zmniejszyć temperaturę do 100 stopni i piec bezy przez 45 minut.

Śmietanę ubić na sztywno, kiwi pokroić na ćwiartki. Dekorować bezy.


11 komentarzy:

  1. wyglądają przesłodko :)
    Uwielbiam bezy
    Kacha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo ich nie jadłam, ale też je uwielbiam. :)

      Usuń
  2. takie słodko-kwaśne smaki w deserach chyba lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ogólnie lubię przeróżne smakowe kontrasty. :)

      Usuń
  3. cudne, biel i zielen,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. piekne połączenie *.*

    zapraszam na tortillę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam bezy :) ślicznie wyglądają z kiwi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze podobały mi się bezy udekorowane truskawkami, ale te z kiwi również cieszą moje oczy. :)

      Usuń