Zupa z pieczonej cebuli, ziemniaków i czosnku

Lubicie francuską zupę cebulową? Przyznam, że to jedna z moich ulubionych zup. Tym razem postanowiłam zrobić zupę cebulową z dodatkiem ziemniaków i czosnku. Wszystkie warzywa uprzednio upiekłam.
Odkąd pierwszy raz spróbowałam pieczone warzywa, jestem ich prawdziwą fanką.
Polecam również zrobienie zupy z pieczonych pomidorów i papryki. Wystarczy upiec warzywa, dodać bulion, zmiksować i doprawić.




Składniki (na 2 porcje):
  • 2 duże cebule
  • 2 małe ziemniaki
  • 6 małych ząbków czosnku
  • 250 ml bulionu warzywnego*
  • 250 ml wody
  • 60 ml białego wytrawnego lub półwytrawnego wina
  • oliwa do skropienia warzyw
  • łyżeczka soli morskiej
  • sól, pieprz do doprawienia
  • do podania: śmietanka 30%, szczypiorek, bułka

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 200 stopni.

Obrane cebule i oskrobane ziemniaki pokroić w kostkę.  Czosnek obrać. Wszystkie warzywa skropić oliwą, oprószyć sola morską, wyłożyć na blachę do pieczenia i piec około 45 minut.

Bulion i wodę wlać do garnka, zagotować. Dodać upieczone warzywa. Zmiksować na gładką masę.

Dodać białe wino i gotować na wolnym ogniu aż do wrzenia, cały czas mieszając.

Doprawić solą i pieprzem.

Podawać z łyżeczką śmietanki 30%, posiekanym szczypiorkiem i bułeczką.


*Używam bulionu z przepisu Gordona Ramsay'a, który znalazłam u Małgosi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz