Sernikobrownie z wiśniami

Zastanawiam się, czy jest jeszcze ktoś, kto nie zna tego ciasta.

Przepis na sernikobrownie z wiśniami pochodzi z White Plate i jest naprawdę godny polecenia.

Wiśnie możemy zastąpić innymi owocami, na przykład malinami.

Owoce mogą być również mrożone. Jeśli robimy ciasto z mrożonymi owocami należy pamiętać, żeby wcześniej ich nie rozmrazać.

W oryginalnym przepisie podany czas pieczenia to 45-60 minut, jednak spotkałam sie już z komentarzami różnych osób, które piekły to sernikobrownie dłużej. Tak było też u mnie.

Niezawodna jest tu metoda do tak zwanego "suchego patyczka". :)

Jeśli jesteś fanem słodkości, zajrzyj do DZIAŁU z innymi ciastami.

Składniki (na blaszkę 20X30):
(Ja zrobiłam brownie w tortownicy o średnicy 25 cm,
użyłam 80 % wszytskich podanych składników,
jednak pozostałam przy tej samej ilości jajek)

  • 200 g gorzkiej czekolady 
  • 200 g masła
  • 400 g (lub mniej) cukru pudru  
  • 5 jajek
  • 100 g mąki
  • 500 g sera kremowego ( w kubełeczku, mielony) 
  • 1 cukier wanilinowy 
  • 200 g drylowanych wiśni lub malin (mogą być mrożone - jeśli mrożone nie nalezy ich wcześniej rozmrażać)

Przygotowanie:

Piekarnik nastawić na temp. 170 st C.

Dno blaszki 20x30 cm wysmarowac masłem i posypac bułką tartą lub wyłożyć blaszkę papierem do pieczenia.

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, przestudzić.

Masło i 250 g cukru pudru zmiksować na gładką masę.

Następnie dodać 3 jajka - wbijając po jednym i dobrze miksując przed dodaniem kolejnego.

Wlać roztopioną czekoladę, dalej miksować.

Następnie dodać mąkę i krótko zmiksować mikserem lub wymieszać ręcznie.

3/4 ciasta czekoladowego wlać do blaszki.

W drugiej misce utrzeć ser, resztę cukru, jajka i cukier waniliowy. Masa powina mieć gładką konsystencję.

Wylać masę serową na masę czekoladową.

Na wierzch wyłożyć resztę masy czekoladowej i ułożyć owoce.

Piec około 60 minut ( chociaż ja piekłam jeszcze dłużej). Najlepiej sprawdzać przy pomocy patyczka, czy ciasto jest już gotowe.






3 komentarze:

  1. Mam je właśnie w lodowce ,pycha ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernik, brownie i wiśnie to zdecydowanie mój ulubiony zestaw:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam i bardzo lubie a Ty jak zwykle kusisz pieknym zdjeciem :)

    OdpowiedzUsuń